استان هاخراسان جنوبیویژه

انتقال آب، انقلابی بزرگ در مباحث توسعه ای استان

خراسان جنوبی – رضا بهنام – ملانوری با بیان این مطلب در آئین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت، خاطرنشان کرد: آب، پیش نیاز توسعه در زمینه کشاورزی، بهره برداری از معادن، ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی می باشد.
به گفته وی؛ با عنایت به این که خراسان جنوبی، استانی کم بارش و کم آب است، اگر قرار باشد برنامه ریزی های ما برپایه سفره های زیرزمینی و منابع آبی موجود صورت گیرد، قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.
وی تأکید کرد: بهترین چاره کار و راه جایگزین برای این موضوع، استفاده از تکنولوژی و فناوری های جدید برای تأمین آب است.
استاندار متذکر شد: اجرای موفق طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که چندی پیش افتتاح شد، این امید را زنده کرد که می توان از چنین ظرفیتی برای حل مشکل آب واحد های تولیدی صنعتی استان استفاده کرد.
ملانوری با اشاره به در دستور کار دولت بودنِ ادامه این طرح افزود: ما طی این مدت، با پیگیری ها و مکاتبات مکرر با رئیس جمهور، این تقاضا را داشتیم که به جهت همجواری با یزد و کرمان، از این طرح منتفع گردیم.
وی با تأکید بر موافقت رئیس جمهور با این تقاضا، تصریح نمود: امروز و در جریان مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت صمت، قطعه دوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به سرچشمه و قطعه سوم خط یک انتقال آب خلیج فارس به اردکان به بهره برداری رسید.
استاندار اظهار داشت: امروز به صورت همزمان، عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی، همچنین عملیات اجرایی خط سوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان اصفهان و عملیات اجرایی انتقال آب دریای عمان از چابهار به زاهدان آغاز شد.
ملانوری تأکید نمود: طی مراسم امروز، عملیات انتقال آب به استان، رسماً شروع شد.
وی متذکر شد: با توجه به این که خط اول طرح اجرا شده و بسیاری از زیرساخت ها آماده می باشد، خط دوم در همین ابتدای کار، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استاندار از بازه زمانی ۵ ساله تعریف شده برای اجرای این طرح گفت و خاطر نشان کرد: قاعدتاً باید در سال چهارم اجرای طرح، آب به خراسان جنوبی برسد.
ملانوری ادامه داد: اجرای این طرح سبب می شود، از آب خلیج‌ فارس برای مباحث توسعه ای استان در زمینه صنایع و معادن بهره مند شویم.
وی با تبریک این اتفاق بزرگ به مردم استان اظهار داشت: دولت برای اجرای این فاز از طرح، ۴۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند.
به گفته وی؛ در قالب این پروژه، آب به استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و یزد منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا