اجتماعی

روان سازي و تسهيل‌گري در طرح نوسازي ناوگان برون‌شهري

به گزارش نقش نیوز صدرالله بمانا مشاور ریاست این سازمان در امر نوسازی ناوگان با اشاره به امضای صورتجلسه نوسازي ناوگان حمل‌ونقل بار برون شهري كه با حضور محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي، حسين مدرس خياباني سرپرست وزارت صمت و عبدالناصر همتي رئيس كل بانك مركزي انجام شد، اظهار داشت: به منظور روان سازي و تسهيل گري در طرح نوسازي ناوگان باري كشور و اجراي بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه، سه موضوع مورد توافق قرار گرفت.
وي افزود:  در صورتجلسه مذکور مقرر شد كه ارز بايد منشاء خارجي داشته باشد و مي‌تواند ارز اشخاص خارج از كشور، ارز  واردات در مقابل  صادرات همچنين از طريق تهاتر باشد.
مشاور رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي در امر نوسازي تصريح كرد: طبق اين صورتجلسه منشاء ارز خارجي به تاييد رئيس كل بانك مركزي رسيد و اميد است اين اقدام راهگشای نوسازی ناوگان شود.
بمانا در ادامه با اشاره به مرحله ثبت سفارش در طرح نوسازي ناوگان حمل‌ونقل بار برون شهري كشور بيان داشت: طبق صورتجلسه، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور رسمي موافقت خود را با ثبت سفارش از طريق معرفي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي برای اجرایی کردن قانون اعلام كرد.
وي  گفت: چهار گروه شامل كارخانجات توليد كننده، شركت‌هاي حمل  و نقل  سراسري توانمند، وارد كنندگان خودروهاي سنگين و مالكان خودروهاي فرسوده مي‌توانند با ثبت نام در سامانه و پس از تاييد سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، مراحل ثبت درخواست را سپري كنند تا پس از تاييد در سامانه جامع تجارت،‌مراحل ثبت سفارش،‌ اظهارنامه و تشريفات گمركي و ترخيص انجام مي‌شود.
 بماناخاطرنشان كرد: بر مبنای این صورتجلسه مقرر شد مطابق ضوابط طرح،‌ واردات كاميون با برند‌هاي معتبر اروپايي و برخوردار از خدمات پس از فروش از طريق ثبت در سامانه ماده ۳۰ سازمان انجام شود و در صورت عدم برخورداري از خدمات پس از فروش بايد نسبت به عقد قرارداد با شركت‌هاي داخلي برخوردار اقدام شود.
وی يادآور شد: در حال مذاكره با «وزارت صنعت،‌معدن و تجارت» و «سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان و صنوف حمل و نقل» براي تعيين قيمت  براي خدمات پس از فروش هستيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا