یادداشت

مدیریت پروژه ،آینده ی شغلی شما را تضمین می کند

بعضی از مهارت ها برای موفقیت، مهارت های جانبی هستند، مفیدند، ولی برمیزان موفقیت یا شکست شما تاثیر قابل توجهی ندارند. اما درست در نقطه ی مقابل، مهارت هایی هستند که نقش بسیار حیاتی در رسیدن به موفقیت شما دارند و همچون میانبری راه رسیدن به سودآوری شما را تسهیل خواهند کرد. بنابراین باید آن مهارت ها را به بالاترین حد ممکن برسانید. یکی از این مهارت های بی نظیر و ضرورری، توانایی مدیریت پروژه ها در ابعاد مختلف است.

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد کارآفرین و موفق دنیا، شیفته ی ابزارهای مدیریت پروژه هستید و یا شاید همانند آن ها مدیریت خوبی در کسب وکارتان دارید، در هرصورت، اگر در کسب و کارتان از مزایای یک مدیریت پروژه بهره برده باشید، بهتر می توانید مدیریت یک پروژه را درک کنید. چرا که بالاترین شخصیتی که در کسب و کارتان با شما، بیشترین ارتباط را داردهمان مدیر پروژه ی شماست. مدیریت پروژه یک مهارت ضروری است و کاربردش فقط برای شرکت های عظیم و زنجیره ای نیست، هربار که برای خرید وارد مغازه ای می شوید درگیر یک پروژه هستید. چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده، شما با یک پروژه روبروهستید، اگر بخواهید ،خریدار را مجاب برای خرید کنید و یا در نقش خریدار بهترین تصمیم را برای صرفه ی اقتصادی بیشتر بگیرید. به همین علت ،توانایی مدیریت انواع پروژه ها در افزایش اعتبارتان و کسب درآمد رویایی ضروری است.

استفاده صحیح از تکنیک های مدیریت پروژه در کارتان، می تواند برای شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند و شما را قادر می سازد تا در کار و زندگی تان با شتاب زیادی پیشرفت کنید. مدیر پروژه در اصل، عصای قابل اعتماد کارفرما یا رئیس یک شرکت و سازمان است و او از طریق مدیریت پروژه می تواندجزئیات نفرات مشغول در آن پروژه را دنبال کند. طبق آماری که موسسه مدیریت پروژه در سال 2017 منتشر ساخته، تقاضا برای به کارگیری متخصصان مدیریت پروژه نسبت به دیگر مشاغل سرعت بالاتری دارد. این گزارش نشان می دهد که تا سال 2027، کارفرمایان سراسر جهان نیاز به تقریبا 88 میلیون نقش مدیریتی پروژه دارند. مدیران پروژه در هر صنعتی جای دارند از تکنولوژی اطلاعات گرفته تا خدمات تجاری. به بیان دیگر ،مدیریت پروژه با بکارگیری دانش، مهارت ها، ابزار و تکنیک های لازم در اداره جریان اجرای فعالیت ها، به رفع نیازها و انتظارات کسب و کارتان کمک می کند.

برای موفقیت در هر زمینه ای، نیاز به اهرم دارید. برای کسب دستاوردهای بزرگ و عظیم نیز نیاز مبرم به یک مدیریت پروژه دارید. اگر مهارت مدیریت پروژه را بهبود نبخشید، راه رسیدن به موفقیت تان سخت و سخت تر خواهد شد. اگر شما یک کارآفرین و یا مهره ی اصلی یک استارت آپ هستید، قطع به یقین نمی توانید همه ی کارها را به تنهایی انجام دهید. برای اینکه کارهایتان را سریع تر و با اشتباهات کمتری انجام دهید، نیاز به یک مدیر پروژه ی قوی دارید. این ها دقیقا همان رازهایی هستند که استعدادها و توانایی هایتان را چندین برابر می کند و آینده ی شغلی شما را تضمین خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا