کارآفرینی

هزینه۲۲هزارمیلیارد تومانی دولت در اشتغال روستاها 

  معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: دولت طی هفت سال گذشته ۲۲هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاها هزینه کرده است.

به گزارش نقش نیوز، محمد امید  در آیین جشن توانمندسازی اقتصادی ۵۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در بخش اشتغال روستایی ۱.۴ درصد نرخ بیکاری روستاها را کاهش داده ،افزود: این مهم سهم روستاییان را در سبد اشتغال کشور از پنج درصد به ۳۰ درصد افزایش داد.
معاون نهاد ریاست جمهوری افظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری تاکنون در روستاها اقدامات زیادی انجام داده و میانگین سطح زیرساخت های روستایی کشور بیش از ۹۰ درصد است.
وی ادابا اشاره به اینکه شاخص های جمهوری اسلامی در توجه به روستاها در منطقه در شمار بهترین شاخص ها است گفت :کرمان در اشتغال روستایی در جایگاه خوبی قرار دارد به طوری که حدود ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش به استان تخصیص پیدا کرده است.
امید اظهار داشت: در برخی از مقاطع نرخ مهاجرت و کاهش جمعیت روستاها به یک درصد و اکنون این نرخ به یک دهم درصد رسیده است.

نوشته های مشابه

به گفته امید ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد یکی از اصول اساسی کار این نهاد است.وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود گفت: جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
امید افزود: توانمندسازی، مددجویان کمیته امداد را به نیروهایی موثر و مولد در کشور تبدیل می کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد بهترین نهادی است که می تواند اشتغال های خرد را در کشور نهادینه کند و این نظر دولت نیز قطعا هست تصریح کرد:کمیته امداد منابع مورد نیاز خود را جذب کرده و یکی از ویژگی های خوب این نهاد تعقیب شغل است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در اشتغال زایی هزینه کرده است گفت: نرخ معوقات تسهیلات کمیته امداد کمتر از یک درصد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا