استان هاخراسان جنوبیویژه

کویرتایر نماد سرآمدی درشرق کشور است

خراسان جنوبی – رضا بهنام – مهندس سید محمد حسین زینلی در آیین بازدید حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی از این مجموعه در گزارشی اظهارکرد: روند شکل یابی منحصر به فرد، پیشتازی تکنولوژی استیل بلت در کشور ، اولین تولید کننده تایر سبز در کشور، اولین سازنده پرس پخت در کشور،خودکفایی در طراحی وتولیدتایرهای SUV ,CUV اولین بار درکشور ، دارنده رتبه نخست در صرفه جویی انرژی و راه اندازی اولین سامانه فروش آنلاین تایر درکشور این مجموعه را به عنوان نماد سرآمدی شرق کشور تبدیل کرده است.
وی جمع آوری منابع اندک و انجام کارهای بزرگ طی 24 مرحله افزایش سرمایه و تامین منابع 4200 نفر ، از 42 شهر کشوررا ازجمله عوامل شکل یابی منحصر به فرد درکویر تایر خواند وگفت: در حال حاضر شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با68.57 درصد و بیش 17 هزارنفرسهامدار جزء با28.71درصد، ترکیب سهامداران این مجموعه را تشکیل می دهند.
مدیرعامل شرکت کویرتایر پیشتازی تکنولوژی رادیال استیل بلت درکشور را از دستاوردهای این شرکت عنوان کرد وگفت: کویرتایر به عنوان نخستین دارنده تكنولوژي توليد تايرهاي راديال سيمي (Steel Belt) در کشور است که این افتخار براي هميشه بر تارك آن خواهد درخشيد.
وی با اشاره به اینکه کویرتایر اولین تولیدکننده تایرسبز در کشور است تصریح کرد: 20درصدافزایش کارکرد وطول عمرتایر،حدود10درصدکاهش وزن تایر،2.5درصدکاهش مصرف سوخت خودرو،بهبودفرمانگیری وکاهش 16 درصدی مقاومت غلتشی تایر،کاهش مصرف انرژی وهزینه تمام شده و همچنین مصرف مواد آلاینده محیط زیست این مجموعه را پیشتاز اقتصاد دانش بنیان در کشورتبدیل کرده است که دریافت لوح زرین محصول برتر ایرانی طی 3 دوره متوالی از سوی دانشگاه صنعتی شریف گواه این ادعا است.
مهندس زینلی به چهارمین رکوردملی و انحصاری در این شرکت اشاره کرد وگفت: کویرتایر به عنوان اولین سازنده پرس پخت تایر در کشور، تاکنون10پرس پخت تایر ساخته که هر پرس 100 هزاردلار ودر مجموع بیش از یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.این در حالی است که متوسط نمونه خارجی هر پرس پخت تایر260هزار دلار ونمونه ساخته شده در کویر تایر 160 هزار دلار است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر56 پرس پخت تایر شامل 46 پرس خارجی و10پرس ساخت کویر تایر در مدار تولید قرار دارد تصریح کرد: در سال آینده با افزایش20پرس جدید ، تعداد پرس های ساخت تایر در این کارخانه به76 دستگاه می رسد و به این ترتیب40درصد پرس های فعال ساخت کویرتایر و60درصد خارجی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت کویر تایر کاهش بیش از 3 درصد هزینه های تعمیر و نگهداری در بهای تمام شده،افزایش مقدار تولیدتایر ازحدود 21 هزار تن به 30 هزار تن در برنامه سال 99، صرفه جویی ارزی بیش از یک میلیون دلار در ساخت ده پرس، کاهش زمان ساخت و نصب پرس های کویرتایر در مقایسه با نمونه خارجی، رفع مشکلات ناشی از تحریم ها با تقویت بنیان های داخلی و بومی سازی تکنولوژی روز دنیا و افزایش توان مهندسی کارشناسان شرکت را از جمله مزایای ساخت پرس های پخت دراین کارخانه ذکرکرد.
وی خودکفایی درطراحی و تولیدتایرهای SUV ,CUV برای اولین بار درکشور را از دیگر رکوردهای ملی و انحصاری در این مجموعه عنوان کرد وگفت: در حال حاضر 31سایز وطرح مختلف انواع تایر رادیال سواری از رینگ13تا 19 در این کارخانه تولید می شود و 12 سایز وطرح جدید در10 ماه اول امسال به مجموعه تولیدات افزوده شده است.
مهندس زینلی به راه اندازی اولین سامانه فروش آنلاین تایر درکشور دراسفند ماه سال 97 اشاره کرد وگفت: ایجاد فرصت برابر و عادلانه برای عموم مردم جهت خرید تایر با قیمت مصوب دولتی و حذف واسطه، کاهش قابل توجه هزینه‌های فروش و فروش نقد و سودآوری قابل توجه از جمله دستاوردهای ایجاد وراه اندازی این سامانه بوده است.
وی شبیه سازی فروشگاه واقعی برای مشتریان، استفاده از هوش؛ مصنوعی جهت احراز هویت مشتریان سهمیه بندی و نظارت دقیق برتوزیع ،اتصال به سامانه اداره پست (اطلاع لحظه ای مشتریان از وضعیت ارسال مرسوله)، راه اندازی مرکز تماس call center و راه اندازی سیستم تلفن گویا از جمله مزایای اولین سامانه فروش آنلاین تایر درکشور است.
مدیرعامل شرکت کویرتایر سال 99را اوج ثمردهی برنامه ریزی ها در این شرکت خواندوگفت: انتخاب واحد نمونه کارگری در سطح ملی، تقدیر ریاست جمهوری باعنوان مدیر واحد نمونه ملی ، کسب لوح زرین و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و انتخاب به عنوان واحد نمونه استاندارد در سطح ملی از جمله افتخارات حاصل شده در سال جاری بوده است .
وی آموزش درشرکت کویرتایر را جزء لاینفک کار در این مجموعه خواند وگفت: اخذ مجوز ایجاد دپارتمان ملی صنعت تایر ایران وتعامل با سازمان آموزش فنی حرفه ای درراستای آموزش های مهارتی بدو استخدام (8 ماه) ، آموزش از طریق مرکزآموزش بین کارگاهی و استقبال کارکنان صنایع استان از مرکز آموزش بین کارگاهی از جمله دستاوردهای محقق شده در این بخش اعلام کرد.
مهندس زینلی به صرفه جوئی91 میلیارد تومانی برای 9 طرح ساخت(بر اساس نرخ زمان ساخت) و ارتقاء ماشین آلات که براساس قیمت های سال جاری به چند صد میلیون تومان بالغ می گردد در این کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت: تحکیم و ارتقاء زیرساخت ها، ساخت و ارتقاء ماشین آلات (اقدامات اداره تعمیرونگهداری)، طراحی و ساخت تایر (اقدامات اداره تکنولوژی) وتاثیر اقدامات فناورانه در سود ناخالص شرکت از جمله اقدامات انجام شده درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت کویرتایر بوده است.
مدیرعامل شرکت کویرتایربه فرهنگ توسعه وتکاپوی نوآوری در قالب نظام پیشنهادات در این شرکت اشاره کرد و افزود: احصاء 38 مشکل قابل بهبود در خط تولید، ارائه 63 طرح بهبود و 20 طرح قابل اجرا از جمله دستاوردهای تاسیس کمیته نوآوری با نیروهای جوان در کویرتایر بوده است.
وی با اشاره به وضعیت تولید تایر در سطح جهان وکشور بر لزوم اجرای طرح توسعه کویرتایر تاکید قراردادوگفت: در این راستا تصمیم به هنگام، پیگیری اجرای طرح های توسعه است که درگام نخست افزایش50 درصد به ظرفیت تولید فعلی (رادیال سواری ) ودرگام بعدی 50هزار تن تایر رادیال باری وراهسازی معدنی برنامه ریزی شده است.
مهندس زینلی انعقاد قرارداد تامین تکنولوژی تولید تایرهای نسل جدید با شرکت ماتادورجهت افزایش 20 هزار تن به ظرفیت درسال 1384،توقف توسعه شرکت از سال 85 تا 93 ، اخذ مصوبه تخصیص 100 میلیون یورو در اولین سفر استانی ریاست جمهوری جهت افزایش 40 هزارتن تولید تایرهای رادیال باری – اتوبوسیTBR در سال 1394 ) ،عدم تخصیص ارز و مشکلات عدم همکاری هیچ یک از تایرسازان معتبر(حتی علیرغم تحریم 8 ماهه کومهو از سوی ایران) تاریخچه توسعه در این مجموعه است.
وی سهم تولیدکویرتایردرصنعت تایر ایران در نه ماهه اول امسال را 19درصدتولید تایرسواری و17درصد از کل تولید تایرکشور ذکرکرد وگفت: سهم کویرتایردر ارزش افزوده بخش صنعت استان در سال 30 درصداست به طوری که 16درصد شاغلان بخش صنعت استان و34 درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان شهرستان بیرجند در این مجموعه مشغول به کار هستند،همچنین ارزش فروش محصولات شرکت کویرتایر معادل 90 درصد ارزش فروش سه محصول استراتژیک استان(زعفران ، زرشک ، عناب)است
مدیرعامل شرکت کویرتایر سهم این مجموعه را در اشتغال صنعتی استان خراسان جنوبی مهم خواند واظهارکرد: در حال حاضراشتغال مستقیم این کارخانه1272 نفر و اشتغال غیرمستقیم آن 4664 نفر است.
وی کسب بیش از140 گواهینامه، تندیس، جایزه و لوح تقدیر ، رتبه اول رضایت مشتریان از کیفیت تایرها،کسب رتبه اول طی سالهای متوالی درصرفه جویی انرژی (برق) و تجلیل از سوی شرکت توزیع برق استان و اعمال تخفیف در قبوض پرداختی (پاداش)،کسب رتبه اول طی سالهای متوالی درصرفه جویی انرژی (گاز) ، صرفه جویی در مصرف آب با 54 درصد مصرف کمتر ازمتوسط صنعت تایر کشور و مصرف انرژی کل پایین تر از معیار استاندارد در سال های متوالی براساس اعلام شرکت مهندسی و تحقیقات لاستیک و سرآمد همه شرکتهای تایرسازی در بخشهای یاد شده از جمله افتخارات دیگر شرکت کویرتایراعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا