خراسان جنوبی

فعالیت اصناف و رونق بازار، برای ما بسیار مهم است

خراسان جنوبی-رضابهنام:ملانوری با تاکید بر این که ،فعالیت اصناف و رونق بازار، برای ما بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: خیلی از امور به وضعیت بازار وابسته است و در حقیقت رونق بازار،پشتوانه همه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می باشد.
وی با اشاره به پیشینه فعالیتی بازار و نقش اصناف در دوران پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و … تصریح نمود: بازار و اصناف از بخش هایی است که همواره، در هر دوره ای دلگرم کننده و حمایت کننده بوده و در شرایط موجود هم به لحاظ اشتغال و درآمدی که ایجاد می کند، نقش بسیار تعیین کننده ای دارد.
به گفته وی؛رونق بازار، با خود، نشاط و سرزندگی ایجاد می کند و برعکس به هر دلیلی دچار رکود شود، پیامدهای نامطلوبی را به همراه دارد.
استاندار اظهار داشت: کاسب های ما در گذشته، قبل از ورود به بازار کار، به دلیل اعتقاد به فرهنگ ایرانی اسلامی، درس مکاسب را می خواندند و با راه و رسم کار آشنا می شدند تا در قالب فرهنگ انسانی، جامعه را به سمتی ببرند که امنیت، سلامت، سیاست، اقتصاد آن تضمین شود.
ملانوری با تأکید بر این که اهمیت وجود بازاریان بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: باز بودن بازار و فعالیت اصناف، از هر جهت برای ما مهم است.وی با بیان این که طی ۱۷ ماه گذشته، دنیا با بحران جدی کرونا مواجه بوده که در یک دوره طولانی مستمر، همه حوزه ها را متأثر ساخته است، گفت: از ابتدا تاکنون هر تصمیمی که برای مدیریت این بیماری گرفته ایم، برخی مسایل از طریق این مصوبات حل شده اما در مقابل تبعاتی هم به همراه داشته است، به همین دلیل از آن به عنوان شمشیر دو لبه یاد می شود.
به گفته وی؛ مدیریت شرایط کرونایی بسیار سخت و دشوار است.
استاندار متذکر شد: مهمترین تجربه ۱۷ ماه گذشته این است که هر کس باید به سهم خود، ضوابط را رعایت کند و در مدیریت بیماری نقش ایفا نماید تا بتوانیم تبعات آن را کاهش دهیم.
ملانوری ادامه داد: مقایسه شرایط موجود خراسان جنوبی با استان های همجوار، گویای همراهی مردم با مصوبات ستاد کروناست.به گفته وی؛ اگر چه پروتکل ها به صورت صددرصدی رعایت نمی شود و ضوابط بهداشتی به نسبت گذشته کمتر مورد توجه است اما همین مقدار هم توانسته در مدیریت بیماری مؤثر باشد.استاندار با تأکید بر این که من معتقدم بستن بازار و تعطیل کردن واحدهای صنفی نتیجه مطلوبی به همراه ندارد، گفت: تنها راه مقابله با بیماری این است که از مردم بخواهیم، خودشان با ضوابط و دستورالعمل ها همراهی کنند.
ملانوری متذکر شد: بنده از همان ابتدای حضور در استان و به دست گرفتن جریان مدیریت بیماری، بارها تأکید کرده ام که تنها هدف ما از مصوبات ستاد کرونا، حفظ سلامت مردم است و برای رسیدن به این هدف هم، همه باید کمک کنیم.وی ادامه داد: بنا به تصمیمات اتخاذ شده در آخرین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی واحدهای صنفی به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اجازه فعالیت دارند.
به گفته وی؛ واحدهای متخلف که سلامت مردم را به خطر می اندازند، از ادامه فعالیت محروم می شوند.
شایان ذکر است: رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف استان به منظور تقدیر از حمایت های استاندار به ویژه در جریان شیوع بیماری کرونا، این دیدار را با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا